torstai 17. tammikuuta 2019

Lily Alexandra Helsinki: luonnonkosmetiikkaa Suomesta




Jo jonkin aikaan olen pyrkinyt valitsemaan kosmetiikka-ostokseni niin, että tuote olisi joko luonnonkosmetiikkaa tai kotimaista. En todellakaan ole asian suhteen mitenkään ehdoton, mutta luonto ja suomalainen työ ovat kaksi asiaa, joita haluan tukea ja ostopäätös on konkreettinen teko näiden hyväksi. Molemmat suuntaukset kosmetiikassa ovat hyvää vauhtia kasvamassa ja olenkin ollut ihan yllättynyt siitä, miten monta pientä kosmetiikkabrändiä Suomesta nykyisin löytyykään.

Syksyllä I love me -messuilla törmäsin ensimmäistä kertaa ikinä Lily Alexandra Helsinki -tuotemerkkiin, vaikka se on perustettu jo 10 vuotta sitten. Tuotteet valmistetaan Sipoossa ja ne sisältää kasviperäisiä raaka-aineita. Olin ensin vähän vastahakoinen, kun tajusin niiden olevan tuoksuttomia; minä kun yleensä haluan, että kosmetiikka tuoksuu hyvälle, muttei liian voimakkaalle. Lopullisen ostopäätöksen ratkaisi lopulta varsin verinen tilanne. Onnistuin törkkäämään sormeni jossain niin, että kynsinauha alkoi vuotaa verta juuri Lily Alexanran osaston kohdalla. Pyysin sitten osastolta paperia pyyhkiäkseni veren sormesta, mutta sainkin puhdistusoperaation ja valmiiksi laastaroidun sormen. Siinä sivussa sitten tutustuin myös tuotteisiin ja vakuutuin siitä, että kannattaa kokeilla. Messutarjouskin oli niin hyvä, ettei edes pahasti kirpaissut ostaa kerralla koko setti ihonhoitotuotteita.

Ja kyllä kannatti! Tuoksuttomuudesta huolimatta olen ollut ihan myyty. Ensinnäkin harva putsari puhdistaa ihon niin puhtaaksi kuin LA:n oliivinlehtiuutetta sisältävä suojaava puhdistusgeeli. Lisäksi iho tuntuu sen jälkeen pehmeältä eikä kiristä ollenkaan niin kuin minulla joidenkin putsarien kanssa käy. Putsarin jälkeen olen käyttänyt karhunvatukkauutetta sisältävää kasvovettä, joka on myös tuntunut iholla ihan kivalta.



Putsarin lisäksi ihan parhaat ovat Lily Alexandran silottava silmänympärysvoide ja uudistava 24-tunnin voide. Silmänympärysvoide on tosi kevyt, mutta silti kosteuttava ja se imeytyy hyvin. Voide sisältää vihreää teetä, kofeiinia ja C-, B- ja E-vitamiinia. Kofeiinin pitäisi poistaa nestettä ja kiinteyttää ihoa. Mulla on aina ollut tummat silmänaluset, mutta otettuani tämän voiteen käyttöön on pientä parannusta ollut havaittavissa. 24-tunnin voide on ollut niin hyvä, että pelkään jo nyt päivää kun se loppuu. Yleensä joudun talviaikaan turvautumaan tosi paksuihin ja rasvaisiin voiteisiin, koska iho alkaa kuivua ja kiristää jo marraskuulla, mutta nyt ei ole ollut kuivumisesta mitään tietoa. Iho on jatkuvasti hyvin voivan ja kosteutetun tuntuinen. Voide vaan uhkaa huveta ihan liian nopeasti, kun se on sekä päivä- että yökäytössä. Näiden lisäksi käytössä on myös kiinteyttävä tehoseerumi, jota olen lisännyt aamuisin 24-h voiteen alle. Se varmaan osaltaan onkin vaikuttanut siihen, ettei iho tänä talvena ole kuivunut ollenkaan. Seerumin luvataan tekevän ihosta kiinteämpi, sileämpi ja elinvoimaisempi, mutta kun mä en näihin silotusjuttuihin koskaan suostu uskomaan, niin olen huikean tyytyväinen ihan vaan siihen kosteutettuun oloon, jonka konkreettisesti ihossani tunnen.

Tuotesarja on ehdottomasti ollut tutustumisen arvoinen ja hyvä kokemus on madaltanut myös kynnystä kokeilla muita tuntemattomampia merkkejä. Eläköön kotimaisuus!

6 kommenttia:

  1. Ihan uusi merkki minulle. Täytyypä testata.
    Iloista viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkään en ollut koskaan ennen kuullut, ennen kuin messuilla päädyin osastolle. Näihin olin kyllä tyytyväinen :) Mukavaa viikonloppu sinnekin!

      Poista
  2. Mielenkiintoista, luen mielelläni uusista tuotteista!
    Kotimaisuus ja luonnonkosmetiikka on taikasanoja, aika moni kosmebloggaaja on kallistunut etenkin jälkimmäiseen :)

    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varsinkin luonnonkosmetiikasta on kiva kuulla muiden käyttökokemuksia. Mulle ei kaikki kokeilemani ole sopineet, esim. Madarasta mun iho ei tykännyt ollenkaan. Siksi olenkin vähän varovainen uusien tuotteiden kanssa.

      Mukavaa viikonloppua Maikku!

      Poista
  3. Kauniit purkit! ja kuulostaa kivalta. Ihan uusi tuttavuus minulle. Mukavaa viikonloppua❄💕

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lily Alexandra tuntuu olevan monelle ihan vieras merkki. Harmi sinänsä, koska hyvälle Suomalaiselle tuotteelle toivoisi menestystä. Minuakin viehätti purkkien ulkonäkö: vähäeleistä, mutta kaunista 💕
      Aurinkoista päivää Kristiina!

      Poista