sunnuntai 21. huhtikuuta 2019

Kosteuttavat hoitosukat




Muutama vuosi sitten kosmetiikka-markkinoille tupsahti uusi innovaatio: jalkojen kuorintasukat. Se kuulosti alkuunsa loistavalta, koska mulla jalkojen hoito jää ihan liian vähälle. Varsinkin talven jäljiltä jalat on kuivat ja kantapäät aivan koppurat, kun jalkoja joutuu hautomaan sukissa ja kuumissa kengissä pitkiä aikoja. Lopulta kävi kuitenkin niin, että kuorintasukkia en ole koskaan edes kokeillut. Sekä käyttöohje, että käyttäjien kokemukset kertoo, että kuorinta irrottaa jaloista kuollutta ihoa, joka sitten irtoilee suikaleina useamman päivän ajan. Totesin, että kesäaikaan en halua, että sandaaleistani leijailee ihon riekaleita ja yhtä vähän houkuttaa ajatus, että ihon kappaleita olisi sukkien sisällä. Tuote voi siis olla ihan loistava, mutta mun ennakkoluulot estää kokeilemasta.

Onneksi markkinoille on tullut myös kosteuttavat hoitosukat. Ne on vähän niin kuin kangasnaamio jaloille, eikä irtoilevia ihosuikaleita tarvitse pelätä. Olen käyttänyt hoitosukkia jo muutaman kerran ja ollut tyytyväinen. Sukat on helppokäyttöiset, eikä vaadi muita toimenpiteitä kuin jalkojen pesun ja kuivaamisen ennen käyttöä. Sitten vaan sukat jalkaan ja vaikutusajan jälkeen jalat on raikkaat ja pehmeät ja mahdolliset kovettumatkin silinneet huomattavasti. Sukkien varsissa on pienet teipit, joilla ne pysyy niin hyvin kiinni, että ne jalassa voi ihan hyvin kävelläkin, mutta kukas nyt jalkahoidon aikana kävelisi.

Sukat on kertakäyttöiset ja hintaa niillä on vain muutaman euro. Yksittäispakatut tuotteet ei ole mikään ekologinen ratkaisi, mutta näistä pidän silti. Ei niitä usein tule käytettyä ja ilman näitä mulla jalkojen hoito jäisi pelkkään rasvaamiseen ja sekin harvoin. Eilisiltana olikin ihanaa ottaa sukat käyttöön ja antaa jalkojen levätä, kun takana oli pari päivää kävelyä Tallinnan kaduilla ja juoksulenkki. Nyt jalat tuntuu niin sileiltä, että melkein tekee mieli silitellä niitä :D

Kesää kohti kun mennään, saadaan vaihtaa avonaisempiin jalkineisiin, joten yksi jos toinenkin saattaa kaivata jaloilleen pientä hoitoa. Hoitosukkia uskallan lämpimästi suositella ja kokeileminen ainakin on edullista. Omani olen ostanut Tokmannilta ja laivan tax freesta, mutta uskoisin sukkia löytyvän mistä tahansa kosmetiikkaosastolta, kerran siellä Tokmannillakin on.

Kevein varpain kohti kesää siis!



14 kommenttia:

  1. Tuollaiset hoitosukat on varmasti hyvät, pitääkin joskus kokeilla:) Leppoisaa pääsiäisen jatkoa💗

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä ne on kivat ja niin helpot, ettei ainakaan sen takia jää käyttämättä. Voi vaikka lempisarjaa katsellessa vetäistä ne jalkaan ja iho pehmenee ihan huomaamatta. Mukavia pääsiäispyhiä myös sinne Päde💐

      Poista
  2. Mulla odottaa Kocostarin sukat käyttöä mutta en vielä viitsinyt laittaa kun edessä on pieni reissu jolloin tulee käveltyä paljon ja kuorinnan jälkeen jalkapohjat ovat tosi herkät. Joten sitten reissun jälkeen, jotta jalat tulee hoidettua ennen kesäkautta :)

    Tuollaisia hoitosukkia en ole vielä nähnytkään, niillä voisikin aina kuorintojen välissä hoivailla jalkoja.

    Kuorivat sukat tosiaan ovat aika tujua tavaraa ja se ihon kuoriutuminen on aika rujoa.

    Mukavaa pääsiäisen jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua hirvittää se jalkojen kuoriutuminen😳 Toistaiseksi tyydyn tähän kevyempään käsittelyyn😊 Mukavaa pääsiäistä Maikku🐥

      Poista
  3. Kiva kuulla, että nuo hoitosukat toimivat. Olen niitä katsellut, mutta en ole ostanut. Pitääpä kokeilla kanssa.
    Tuo on kyllä totta, että jalat odottelevat hoitoa talven jäljiltä.

    Mukavaa pääsiäisen jatkoa!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile toki Sari, jos sinullakin jalat hoitoa talven jäljiltä kaipaa.
      Ihanaa sunnuntai-iltaa ja pääsiäisen viimeisiä vapaita <3

      Poista
  4. Noi voisi olla kivat, vaikka niihin kuorintasukkiin en ole rohjennut lähteä. Aina mietin, tuleeko ahtaanpaikankammo jaloille, kun joutuvat pussiin sisään.

    Ihanaa uutta viikkoa Hanna. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun varpaat tykkää kulkea vapaana, mutta ei tullut ahdistus, vaikka joutuivatkin pussin sisään :D Ehkä säkin uskallat kokeilla :)
      Ihanaa viikkoa Tiia ja lämpöisiä kevätpäiviä <3

      Poista
  5. Kuorintasukkia olen kokeillut, mutta en pitänyt siitä, että kuoriutuminen kesti niin pitkään.
    Totesin, että perinteinen raspi ja rasva ovat minun juttuni!
    Kivaa viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minua on epäilyttänyt niiden kuorintasukkien käyttö, mutta nämä on mukavan kosteuttavat, eikä ole jaloissa mitään "jälkiseuraamuksia" kuten ihon kuoriutuminen.
      Kivaa viikkoa sinullekin Mamma63 ja aurinkoisia päiviä!

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Mulle nää on hyvät, kun olen vähän muistamaton rasvailemaan jalkojani. Näillä sukilla saa sitten oikein tehokosteutuksen kerralla. Toimii, ja aion käyttää jatkossakin :)

      Poista
  7. Jalkojen hoito olisi kyllä tarpeen useammin. Käsiä tulee hoidettua jotenkin helpommin....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan sama juttu mulla! Ehkä ne kädet muistaa paremmin, kun ovat enemmän näkösällä kuin jalat :D

      Poista