sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Mitä tänään tehtäis?

Olisipa vapaa-aikaa enemmän! Tänäänkin teki mieli luistella, hiihtää, zumbata, kahvakuulailla, lukea ja leipoa. Ja sitten vielä tehdä lasten kanssa samoja asioita. Eemelin kanssa luistelu tai hiihtäminen kun ei ole ihan sama asia, kuin jos käy itse heittämässä luistelulenkin, niin jonkinlaista valintaa saa aina omassa päässään suorittaa, että mennäänkö tänään lasten ehdoilla vai onko oma vuoro.

Tänään suunnattiin jäälle jo aamupäivällä, sekä omat että Eemelin luistimet mukana. Eemeli uskoi eilisen jälkeen osaavansa jo luistella ja kun se ei sitten onnistunutkaan, pojalta meni hermot. Pienellä maanittelulla saatiin kuitenkin Eemelikin taas sinnikkäästi yrittämään. Eemeli ja Mika jäi lopulta keskenään treenaamaan lähelle rantaa ja minä lähdin vähän epäröiden kiertämään 5,9 km lenkin luistimilla. Luistelin melkein puoliväliin ja kävelin sitten järven poikki takaisin. Talven ekaksi kerraksi tuo 5,9 km on aika pitkä. Mä olen surkea luistelija ja mua alkaa sattua sääriluun päälle muutamalla ekalla kerralla ennen kuin jalat taas tottuu luistimiin. Lisäksi mulla oli tänään ihan liikaa päällä. Olin varustautunut niin, että olisin pärjännyt siinä Eemelin ympärillä paikallaan pyöriessä. Olisi siis pitänyt riisua yksi kerros välistä, kun lähdin yksin luistelemaan, jotta en olisi läkähtynyt kuumuuteen. Lääh! Mutta mulle oli kyllä oikein sopiva lenkki tuo 2,5 km:n luistelu ja siihen päälle kävely.

Uunon glögibaarin kioski oli rantautunut nyt kävelykadulta Tervanokan rantaan. Sieltä Mika ja Eemeli sitten löytyikin: kaakaomukit kädessä ja makkarat nuotiolla paistumassa! Kojusta saa muuten myös vuokrattua retkiluistimia: 10,- euroa 1,5 tuntia. Koska mä olen nyt jo monta talvea sutinut noilla vanhoilla kaunareillani ja katsonut ihastellen ohi kiitäviä retkiluistelijoita, niin taidan käydä tänä talvena testaamassa retkiluistimet. Saiskohan siskon houkuteltua mukaan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti