maanantai 29. syyskuuta 2014

Paras aika vuodesta!

Ja yht´äkkiä heidän ympärillään oli suuri joukko sateenkaaren väreissä loistavia puita!

Siis mulla on viha-rakkaus suhde tuohon meidän pihassa pönöttävään vaahteraan. Siitä varisee syksyisin ihan jumalaton määrä lehtiä maahan ja ne on suuria kuin tiskirätit. Mutta muutaman viikon vuodessa se on ihan mielettömän upean näköinen. Niin kuin juuri nyt!



Vuosi vuodelta mä tykkään syksystä enemmän ja enemmän. Syksy näyttää hyvältä, tuoksuu hyvältä ja maistuu hyvältä! En tiedä minkä harmaiden lasien läpi mä ennen olen maailmaa katsellut, vai eikö eteläisessä Suomessa ennen ollut ruskaa? Tämä on nyt kolmas syksy peräkkäin, kun luonnon värit on niin huikaisevia, että ei voi muuta kuin ihastella. Eilen oltiin pikku-tyypin kanssa Rantapuistossa ihailemassa näkymiä. Siellä oli kyllä vielä paljon vihreääkin, mutta keltaisen sävyt alkoi hiipiä sinnekin pikkuhiljaa. Ja oli kyllä hieno sateenkaari, joka muodostui järvessä olevan suihkulähteen pisaroihin, joita tuuli roiski pitkälle rantaan! Mun kameralla siitä ei vaan kummoistakaan kuvaa saanut... Harmi!

Muutaman hyytävän kylmä päivän jälkeen viikonlopun lämpö oli taas oikein tervetullut yllätys. Aurinkoisessa puistossa oli kiva kävellä ja touhuta. Se on kyllä ihan huippupaikka ulkoiluun! On kävelyreittejä, penkkejä istuskeluun, nurmikkoa pelailuun ja köllöttelyyn ja leikkipuisto lapsille. Minigolf-rataa me sinne kyllä taas haikailtiin. Voi kun sellainen vielä saataisiin!













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti