keskiviikko 6. tammikuuta 2016

Pakkaspäiviä ja lohtulettuja










Tänään on ollut upea päivä! Aurinko on hehkunut kirkkaampana kuin aikoihin ja pakkanen paukkuu hyytäviä -22 asteen lukemia. Mä olen ihan innoissani! Näyttää tosi lupaavasti siltä, että Tuusulanjärvelle saadaan tänä talvena täydelliset luisteluolosuhteet! Ja sitä paitsi nyt mulla on potkukelkka! Tänään se vapautui tuolta katolta joulupukin alta, joten ensi viikonloppuna voisi olla toiveissa päästä suhaamaan sillä järven jäälle. Tuossa meidän kadulla sitä testasin jo; hyvin kulkee, mutta käytössä oleva reitti on aika lyhyt kun joka paikka on hiekotettu. Vähän olen huolissani siitä, että miten kummassa saan potkukelkan kuljetettua rantaan...

Muu perhe ei ollut pakkasesta ihan yhtä innoissaan kuin minä ja sainkin ulkoilla yksin. Pojat kyllä kävi luistelemassa ja pulkkamäessä kavereidensa kanssa ja kuuma kaakao teki kauppansa kotiin palatessa. Ja koska kirpeät pakkassäät muistuttaa mua lapsuuden talvista, oli ihan pakko paistaa lettuja. Ne vaan kuuluu lapsuuteen! Ja pakkassäähän! Miten kukaan voisi unohtaa niitä hetkiä, kun lapsena sormet kohmeisina ja posket pakkasesta nipistellen on päässyt kotiin tullessa herkuttelemaan vasta paistetulla letuilla?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti