perjantai 21. syyskuuta 2012

On viiiiiiikonloppu täällä taas!

Hyperaction-viikon lopuksi oli mukava työpäivä. Empun hammaslääkärin takia menin myöhään töihin ja yllätyin iloisesti, kun työkaverit oli keittäneet kahvit valmiiksi ja sen kanssa oli tuoretta pullaa. Ou jee! Mulle se on melkeinpä täydellinen päivän aloitus! Hyvän tuulen jatkuessa lähdin kotiinkin aikaisemmin. Ja koska mun sieluni syövereihin on iskostunut hokema "hyvä ruoka, parempi mieli", ajattelin jakaa hyvää mieltä perheellekin; ruuan muodossa tietenkin! Viikonlopun aloitukseksi tarjolla oli kermaista savulohisoppaa ja jälkkäriksi uuniomenoita ja jäätelöä.

Kermainen savulohisoppa

perunoita kuutioina
savulohta paloina
keittovihanneksia
vettä
ruokakermaa
suolaa
mustapippuria
Pirkka kalakastiketta

Keitä perunakuutiot melkein kypsiksi vedessä. Lisää pakastevihannekset ja kiehauta. Kaada suurin osa vedestä pois ja lisää ruokakerma. Lisää savulohi ja mausteet. Tarkista maku. Tarjoa ruisleivän kanssa, koska se vähän niin kuin kuuluu asiaan.Ainakin mun suussa...

Uuniomenat

4 isohkoa omenaa
fariinisokeria
vettä

Poista omenoista omenaporalla siemenkota. Laita omenat uunivuokaan. Laita ompun reikään teelusikallinen fariinisokeria. Lisää vuokaan vähän vettä pohjalle. Paista 200 asteessa n. 30 minuuttia. Nauti jäätelön kanssa.

Ja sain mä ne viime viikonloppuna aloitetut sukatkin valmiiksi. Mä tykkään tosta väristä kauheasti! On se kivaa, kun nykyään on laiskan kutojan elämää helpotettu noilla raitalangoilla. Tai siis en mä ole laiska kutoja, vaan superlaista lankojen päättelija. Koska inhoan lankojen päättelyä niin paljon, en halua vaihtaa kutomuksissa väriä, kun sitten on taas lisää langanpäitä pääteltävänä. Kyllä Novitan Polkka ja Raita on tässä asiassa pelastaneet mun elämäni!!!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti